Applied Scholastics:
En fornyelse av utdannelse
Gjennom anstrengelsene til Applied Scholastics International, en ideell organisasjon som vier seg til å forbedre utdannelse verden over, er L. Ron Hubbards Studieteknologi nå i bruk i rundt sytti nasjoner. Den er også i bruk i fullstendige undervisningsplaner og gjennom hele skolesystemer. Alt i alt er det nå også godt over tretti millioner elever som har deltatt i Applied Scholastics hjelpeprosjekter, i det som tidligere representerte den vestlige utdannelsens blindgate.
For bare å sitere litt av hva som følger når mr. Hubbards teknologi for lære-, lese- og skriveferdigheter kommer i første rekke: En undersøkelse i et skoledistrikt i Los Angeles avslører en gjennomsnittlig forbedring på 1,6 år i ordforråd og forståelse etter bare ti timer med veiledning i Studieteknologi. Sagt helt enkelt var det faktisk en student som etter bare tjue timer med instruksjon fikk en forbedring på over fem år ut fra tester. Instruktører meldte videre om en total forbedring i studenters evne til å lære, evne til å lese og en helt uventet forbedring når det gjaldt oppførselen i klasserommet.
I en undersøkelse i Arizona ble elever som benyttet Studieteknologi, testet ved begynnelsen av skoleåret og så igjen seks måneder senere. Resultatene var på samme måte forbløffende, med standard leseprøver som viste en gjennomsnittlig fremgang på to år i forståelse og vokabular. Videre, med en fremgang som var fire ganger så stor som forventet, er denne bedriften spesielt bemerkelsesverdig med tanke på at ingen individuell veiledning ble gitt.
I en klasse med underprivilegerte elever på en videregående skole i Sør-Afrika som brukte Hubbards utdannelsesmetoder, var resultatene like bemerkelsesverdige. Ved skoleårets slutt bestod intet mindre enn 91 % av elevene på eksamener fra Undervisningsdepartementet. Samtidig, i en kontrollgruppe som ikke hadde Studieteknologi, bestod bedrøvelige 27 prosent den samme prøven.
I delstaten Puebla i Mexico fikk elever som vanligvis strøk til eksamen, et kurs over fem uker i bruken av Studieteknologi. Rett etterpå steg resultatene på prøver til tre ganger høyere enn landsgjennomsnittet, og Undervisningsdepartementet iverksatte både et landsdekkende program i Studieteknologi og et akademi til opplæring av lærerne, som befant seg i selve departementet.
På skoler for elever med akademiske vanskeligheter i den indre bydelen Compton i Los Angeles har mr. Hubbards Studieteknologi skapt tilsvarende forvandlinger: En forbedring som tilsvarer to skoleår etter bare tjue til førti timers deltidsstudium, og dette blant uregjerlige gjengmedlemmer som praktisk talt ikke var lese- og skrivekyndige.
Det uttrykte målet, som L. Ron Hubbard forteller oss, er å skape en dyktighet i bruk og oppbygning av språket slik at elevene kan formidle begreper og tanker klart og tydelig. Selvfølgelig, og tragisk nok, er det motsatte altfor ofte tilfellet, noe som etterlater hele generasjoner uten noe virkelig begrep om det trykte ord eller ordenes iboende makt. Men når man tar i betraktning hva mr. Hubbard har etterlatt oss, finnes det sannelig håp i massevis; derfor hans oppsummerende poeng, og et som han glødet for: La oss sette unge mennesker i stand til å nyte et liv med læring og kjærlighet til det skrevne ord.
For hele samlingen av informasjon om mr. Hubbards løsninger på utdannelse, se utgaven i L. Ron Hubbard-serien, Menneskevenn: Utdannelse, leseferdigheter og sivilisasjon.